Sağlıklı saçlar için hangi besinleri tüketmeliyiz

Sağlıklı saçlar için hangi besinleri tüketmeliyiz

Saçlarımızın bakımlı olması güzelliğimizi yansıtırken sağlıklı ve dinç görünmemizi de sağlar. Peki sağlıklı saçlar için hangi besinleri tüketmeliyiz. Bakımlı ve sağlıklı saçlara sahip olarak pozitif enerjiye sahip olursunuz. Saç bakımınızı düzenli olarak yapılması sonucunda istediğiniz sonuçları elde etmiş olursunuz. Saç bakımına dikkat etmek için doğrudan saça uyguladığımız ürünlerin haricinde tükettiğimiz besinlere de dikkat etmeliyiz.

A vitamini: Bu vitaminin eksikliği cildimizin yapısında bozulmalara neden olur bu şekildeki bozulmalar saç derisinin kalınlaşmasına ve yağ ter birikimine neden olarak saçta kepeklenmelere yol açar. Bu nedenle saçımızın bakımlı görünmesi ve sağlıklı olmasın istiyorsak A vitamini içeren yulaf ezmesi, kavun, kayısı, brokoli,  havuç, mango ve yumurta sarısı, ıspanak gibi besinleri yeterince tüketmemiz gerekir.  A vitamini tükettiğiniz takdirde saçlarınızı güçlenir.

Bakımlı ve sağlıklı saçlar için hangi besinleri tüketmeliyiz

Bakımlı ve sağlıklı saçlar için hangi besinleri tüketmeliyiz

H vitamini (Biyotin): Kozmetik ürünlerin de de kullanılan bu vitamin saç vitamini olarak da bilinir. Saç dökülmelerini engelleyen bir yapıya sahiptir. H vitamini eksikliği halinde tüketebileceğiniz gıdalar muz, fasulye, karnabahar, yumurta, mercimek, fıstık ve somon balığıdır. H vitaminini yeterince tükettiğinizde saçlarınızdaki dökülmeyi azaltır, sağlıklı görünmesini sağlar, saç derisinin yağ üretim seviyesini dengeler bu şekilde saça elastik bir yapı kazandırır.

Bakımlı ve sağlıklı saçlar için hangi besinleri tüketmeliyiz

Bakımlı ve sağlıklı saçlar için hangi besinleri tüketmeliyiz

C vitamini: Bu vitamin kalıtsal olarak ortaya çıkan saç dökülmelerini önlemezken eksikliğinde saç tellerinin zayıflamasına, kırılmaya ve koparak dökülmeye neden olur.  Saçlarınız normalden daha fazla kırılıyorsa ve bakımsız ve sağlıksız görünüyorsa C vitamini eksikliğinden kaynaklanabilir. Bu eksikliği gidermek için ıspanak, biber, kabak, patates gibi sebzeleri tüketirken portakal, mandalina, karpuz, greyfurt, kivi gibi meyveleri de sıkça tüketebilirsiniz. Bu şekilde C vitamini tüketerek saçlarınızı güneşin zararlı ışınlarından korurken hava kirliliği, saç boyası ve saç maşası gibi dış ve çevresel faktörlere karşı da direncini arttırırsınız.

E Vitamini: Sağlıklı saçlara sahip olmak için sağlıklı bir saç derisinde de sahip olmak gerekir ve E vitamini saç yapısında bulunan hücrelerin zarar görmesini önler. E vitamini eksikliğinde yerfıstığı, ceviz, yulaf, ıspanak, brokoli, Brüksel lahanası gibi besinleri tüketebilirsiniz.

www.naturakeratin.com.tr